Is halka

I veckan blev de is på marken... Cyklade som vanligt till jobbet eftersom det inte var halkigt utanför oss. 
Tog mig till nydalahöjd utan problem, sen flög jag som en fura... Cykeln försvann under mig och jag gled allt gled åt olika håll.. Spände huvudet för att inte slå ner de i marken. Armbågen och höften tog smällen och ont gör ont än idag.. Men eftersom jag hade fått nackspärr söndagen innan så var nacken de som har gjort mest ont under veckan och hela bröstryggen har låst sig.. Men med tiden ger de ju med sig, jag har ju iaf kunnat jobba även om de gjort ont att lyfta alla saker som ska lyftas och de är inte lite med mitt jobb..

Men dagen efter jag föll ställde jag bort cykeln och gick till jobbet. De tar ju betydligt mycket längre tid men man får sig en bra promenad på morgonen och eftermiddagen, de enda är att de tar längre tid att hämta pojkarna och komma till förskolan.. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress